Långtråkigt

Ikväll sitter jag jour extra, egentligen skulle jag varit ledig idag men som vanligt har jag så svårt att säga nej.
Som tur är gillar jag mitt jobb, det känns skönt att veta att det arbete man utför gör skillnad för en annan människa.
Vissa dagar känns jobbet jättetungt då de flesta av våra patienten speciellt de svårt sjuka inte blir bättre utan gradvis sämre, men att få vara en del av deras liv både genom glädje och sorg är ändå en förmån.

Idag har jag hittills lyckats tvätta tre maskiner, packat upp de fina Iittala glasen som kom med ett hemilgt paket igår.
Det var 12 st Kartio äppelgröna glas och en kartong med Yes diskmedel produkter. Kan ni tänka mig vad glad jag blev över den överaskningen? Jag är barnsligt förtjust i produkter till hemmet.

Såna här glas var det i två storlekar, samt en karaff. Tre AALTO ljuslycktor och en AALTO vas allt i härlig äppelgrön färg. Tack så hemskt mycket procter & gamble för den överaskningen.


Annars behövs det här hemma en storstädning, det är så rörigt i garderober, skåp och inne i alla rum. Men tiden och orken räcker inte till. Herregud jag är snart i åttonde månaden kan inte fatta vart tiden har tagit vägen.
Sakta men säkert har vi hunnit förbereda oss lite i allafall. Barnvagnen fyndade vi på tradera för 600:- helt ok är den för det priset. En babytravel grizzly inköpt 2009. Ska lägga in en bild sen. Spjälsängen finns ju kvar från tjejerna så den får stå till tjänst ytterligare en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0