Anti lice

En gång i mitt liv har jag haft löss och det var för 2 år sedan då barnen  drog hem dessa odjur från förskolan, hela familjen råkade ut och det var jätte besvärligt att bli av med. Medlet som vi köpte på apoteket ville inte hjälpa utan det som till slut gjorde att vi blev av med dem var att vi skaffade oss en bra luskam en Nitfree som visade sig vara suverän.
Nu har vi haft tur sista gångerna som det suttit lappar på förskolan att det finns löss och klarat oss undan dem, men nu är det höst igen och nu är vi beredda!
Jag har haft turen att bli en av dom buzzadorer som ska få ha AntiLice hemma!

Såhär beskrivs AntiLice:
Kliniska studier visar att AntiLice är den enda engångsbehandlingen som dödar huvudlössen och deras ägg till 100 %. Alla andra lusmedel som säljs på den svenska marknaden kräver minst två behandlingar med 7–10 dagars mellanrum.
Styrkan med AntiLice är att lösningen tränger in och torkar i lössens och äggens andningsvägar och dödar lössen genom kvävning. AntiLice ska sitta kvar i håret i minst 8 timmar för att garantera en effektiv behandling. Medlet kan användas från sex månaders ålder.

Ska sätta upp en affisch på Förskolan tror jag, för ju snabbare andra barn  blir lusfria ju mindre risk att mina barn drar hem dessa hemska små djur.


Kommentarer
Postat av: Miriam

Hej. Jag sökte på halsband med nummer 1 på och då kom din blogg upp. Det var en bild på en etta och tvåa. Jag är ute efter ett sådant halsband. Vart köpte du det :)

Mvh Miriam ;)

2011-09-29 @ 08:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0