dygnet har alldeles för få timmar

Längesen jag  skrev något här, dagarna bara springer iväg. Jag önskar att dygnet hade fler timmar.
Dagarna fylls mest av skol/förskola lämning och hämtning av tjejerna. Däremellan är jag och Nejla hemma mellan  9-13  och under den tiden blir det plocka i hemmet, disk, matlagning, tvätt och städ. Dessutom ska man under dessa få timmar underhålla en 8 månaders bebis som kräver en hel del uppmärksamhet, det blir lek, matning, byta blöja nattning. När hon sover på  förmidda.gen försöker jag träna ett pass. Oftast sover hon bara en halv timma - en timma åt gången så oftast blir det bara 30 minuters pass, men det är ju bättre än inget. Just nu är det segt vad gäller träning, jag orkar träna men motivationen att äta rätt finns inte, försöker låta bli onyttigheter. Men idag känndes allt omöjligt så det blev lite choklad och coca-cola mina två laster i livet:-) måste ta mig i kragen vad gäller den biten.
Jag önskar jag hade mer motivation till allt. Det är så mycket jag vill göra men tiden och orken finns inte. Jag vill kunna träna fullt ut inte haldant som det blir nu, jag vill kunna koncentrera mig på mina studier ordentligt. Jag vet inte om jag berättat att jag kommit in på kurs till Diabetes sjuksköterska så varannan onsdag sitter jag i skolbänken.
Annars fylls dagarna av barnens aktiviteter, föräldra möten, handla mat, förbereda för nästa dag med mera.
Det märks att man lever ibland när man har tre barn:-)

Idag såg dagen ut så här:

6.30 upp göra frukost väcka barnen
7.00 Frukost
7.30 Kläder och borsta tänder alla tre tjejerna
8.00 Lämna största tjejen på skolan
9.00 Lämna mellersta på förskolan
9.30 Hemma med minstingen som behöver äta gröt
10.00 bädda alla sängar
10.30 göra ordning köket efter morgonens frukost
11. minstingen sover
11.15 träning i 45 minuter
12.30 minstingen  vaknat lunch för henne och byta blöja samt klä på kläder
13.00 hämta stora tjejen på  skolan
14-00 Hämta mellersta tjejen på förskolan
14.30 Åka iväg och handla lite mat och ett dammsugarmunstycke som var trasigt
15.30 hemma av med ytterkläder och sätter igång och dammsuger.
16.00 gör i ordning middagen
16.30 maken kommer hem från jobbet
17.00 dricker en  kopp kaffe och diskuterat vad som hänt under dagen hemma och i skolan (från nästa vecka går mellersta på ballet nu)
18.00 Stora tjejen gymnastik - maken tar henne dit med de andra två barnen
18.00 Jag på föräldramöte
19.30 går hem
20.00 Handlar lite frukt till nästa dag, lagar pannkakor till barnen
21.00 Nattar barnen
22.00 Alla sover utom  jag som  nu har min egen tid framför datan, letar kurs litteratur och annat
23.00 blogg inlägg samtidigt som jag kollar på tv dags att sova.

Ja jag kan bara konstatera att dygnet saknar några timmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0