Tävling sponsrad av Oral-B

  • Nu kära läsare kommer en toppentävling. Första priset är nämligen en Oral-B eltandborste.



    Först lite kort fakta om eltandborstar och Oral B:

    • 85 procent av alla som själva är professionellt verksamma inom tandhälsan använder eltandborste.

    • Den svängande, roterande teknologin hos Oral-B reducerar två gånger så mycket plack som en manuell tandborste. Den förlänger också renhetskänslan du får efter ett tandläkarbesök.

    • Nio av tio svenskar rekommenderar Oral-B*. Fler använder Oral-Bs eltandborstar än någon annan eltandborste i världen.

    • 85 procent av nuvarande användare skulle rekommendera Oral-B till sina vänner.







    Tävlings fråga: Vems leende får dig att ”smälta”? Skriv ditt val i kommentaren och motivera varför. (Glöm inte att lämna mail eller bloggadress så jag kan kontakta den som vinner.)

    Tävlingen avslutas den 15/3-2010 kl. 20:00


Kommentarer
Postat av: Anneli Andersson

Det måste bara vara lilla dotterns, så vita, små oförstörda tänder och ett barns äkta leende smälter väl vilket hjärta som helst!

2010-03-09 @ 14:56:28
URL: http://ellaplupp.blogspot.com
Postat av: Nanna

Ja, mamma som man är: Såklart är det när någon av döttrarna ler mot mig, det gör mitt hjärta varmt!

2010-03-09 @ 17:04:08
Postat av: Jojo

Även vuxna barns leenden lyser upp en frusen vintersjäl! Bor på många mils avstånd och då är skype räddningen som får mig att se, att hennes ögon kan stråla och munnen le och tänderna blänker de me´! Så därför vill jag gärna henne denna ge!

2010-03-09 @ 17:48:55
Postat av: Bunnyn

Blicken och leendet i min älskades ansikte när han plötsligt ser på mig och solen bara fyller hela mig



2010-03-09 @ 20:07:13
Postat av: Linda & Edith

Hej!

Jag smälter när jag ser min dotter Ediths tandlösa leende!! Hon är 5 månader och rubbar hela min existens!

2010-03-09 @ 22:46:33
Postat av: Marcus

Solen stod lågt på himmelen denna ljuvliga sommarkväll. Jag och min flickvän satt på en brygga med fötterna nere i det ljumma vattnet. En vindpust drog förbi och fick hennes hår att blåsa upp i mitt ansikte. Hon vände sig emot mig och log och jag gav henne en öm kyss.



Det är historian bakom hur jag och min flickvän blev tillsammans. Idag 1 år senare tänker jag fortfarande tillbaka till denna sommarkväll varje gång jag ser hennes vackra leende. Ett leende så vackert att man smälter inombords. Hennes leende är för mig en symbol för allt vad kärlek står för. Jag hoppas innerligt att alla en dag får träffa sin själs frälste.

2010-03-09 @ 23:13:39
Postat av: Emelie

Känns lite som en klyscha men självklart ler ju sonen på tre år så att klockorna stannar :-D.

2010-03-10 @ 10:03:42
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Teknikern

Jag är lättsmickrad och måste säga att även ett leende från kassörskan på ICA får mig att tina upp. Men vinnaren av mitt hjärta är ingen annan än min pojke på 3 år, när trotsåldern ibland får rutorna i huset att vibrera, när dammråttorna tagit sig friheten att para sig på hallgolvet, disken ligger och luktar i hon och jag tröttsamt överväger att fly till en koja i Sibirien, då blir jag varje gång lika förvånad över hur mycket kärlek man har för de små när det enda som behövs är är ett litet leende för att tröttheten ska vara som bortblåst och jag återigen känner mig som världens mest lyckligt lottade mamma.

2010-03-10 @ 10:46:03
URL: http://kattjakten.blogspot.com
Postat av: Karin W.

Mitt yngsta barnbarns varma och kärleksfulla leende får mig att smälta ...



Om några veckor fyller han 7 år och hör och häpna, han önskar sig en eltandborste i födelsedagspresent. Det är faktiskt sant.



Fast det beror mest på att storebrorsorna är hans "idoler". De har eltandborstar och då vill han också ha en.

Postat av: Anna

Helt klart mosters lilla ögonsten ;-) Såå söt med endast två små tänder :-)

2010-03-10 @ 11:20:51
Postat av: Emely

Hej!



Ryan Goslings leende får mig att smälta. Han utstrålar värme, givmildhet och lycka. Jag blir så glad varje gång jag ser honom le. Ha en bra dag!

2010-03-10 @ 14:23:48
Postat av: Kimmi

Faktiskt smälte mitt hjärta just idag av ett leende från en autistisk pojke. Jag har känt honom i ett halvår, och han har inte mött min blick en enda gång på denna tiden, förrän idag, när han plötsligt tittade på mig och log ett försiktigt leende.

Jag fick nästan tårar i ögonen, det låter kanske som ett litet steg, men för honom (och mig) var det STORT!

2010-03-10 @ 14:56:30
URL: http://www.asiktskanonen.se
Postat av: ANKI

när någon ler eller skrattar så ´där riktigt hjärtligt,sprider sig genast leendet vidare o man "smälter"

2010-03-10 @ 15:30:26
Postat av: mariaz

Mina två buspojkars luriga leenden. Då är det svårt att hålla sig för skratt när man ser att det är nåt bus på gång:-)

2010-03-10 @ 15:58:42
Postat av: Emma

För att smälta gäller det att man är frusen först. Och det är just sådana dagar, när man är ledsen, livet känns tufft och man vill verkligen inte gå ut och visa upp sig, men måste till affären och handla. Har man tur så sitter det en glad trevlig människa i kassan, kanske framför en i kön eller ute på parkeringen. Någon som man kanske växlar några ord med av någon anledning och som utbrister i ett leende. Då spelar det ingen roll om det är ett vitt, gult eller snett leende. Då värmer det hjärliga, ärliga leendet rakt in i benmärgen. Och man smälter. Dagen känns lite mindre jobbig och man är lite varmare inombords. Mer leenden åt folket!

2010-03-10 @ 16:05:38
Postat av: Morgan

En som alltid får mig att le är komikern Babben Larsson då hon alltid är så glad samt positiv, oavsett det handlar om det är i hennes yrke eller som privat person. En person som helt enkelt lyser upp ens tillvaro!

2010-03-10 @ 17:02:41
Postat av: petra stentagg

Joel Kinnaman (från Johan Falk och Snabba cash) har världens sötaste leende

2010-03-10 @ 17:17:37
URL: http://metrobloggen.se/stonetag
Postat av: Mima

Ska helt enkel säga ett leende från sonen som är 2 år får mig att smälta och glömma all mina bekymmer.

Då han ler så lyser hela hans ansikte och inte minst hans ögon .



2010-03-10 @ 18:28:15
Postat av: Marika Hulthén

Alla som har sett ett leende från en äldre person i 90+åldern förstår att det är världens vackraste leende. Jag arbetar med äldre och har förmånen att ha det i min vardag och det gör mig varm i hela kroppen. Det känns som att man är odödlig när man ser glädjen i den generationen som snart inte finns mer. Önskar verkligen att bli 100 år.......

2010-03-10 @ 18:39:09
Postat av: Therese

Våra leende så värdefulla är,

speciellt för dom vi håller kär.



En ensam dam som på gatan går,

ler och hälsa att nu är det vår.



Men leende som gör att jag smälter som snön i sol,

är när sonen ler och säger, mamma du är cool.

2010-03-10 @ 18:54:16
URL: http://mammasprinsar.blogg.se/
Postat av: Lars Blomqvist

Ett leende som fick mig att smälta och bli varm ända in i själen, var när vi var tvugna att göra oss av med våran underbara katt pga allergi hos barnen. Dagen innan han skulle till veterinären så hörde en tant av sig och var intresserad av våran katt. Vi vart jätte lyckliga över att han kanske skulle få möjlighet att komma till ett kärleksfullt hem och det leende som spred sig över den rara tantens ansikte när hon fick se katten bekräftade allt - hos henne skulle han få ett underbart hem.

2010-03-10 @ 19:04:03
Postat av: Mathilda

Det leendet som smälter ner mig helt just nu är min snart femåriga tjejs :) hon är för tillfället sparsam med leendena då hon tycker att mest hela världen är emot henne... så när hon väl fyrar av ett vet man att det är på riktigt :)

2010-03-10 @ 20:16:36
Postat av: Anna

Tycker faktiskt alla leende är vackra. Ett leende kan vända en skitdag och dåligt humör till att bli en bra dag då man får nya krafter och orkar ta nya tag.

2010-03-10 @ 20:49:22
Postat av: Johannes Jörgensen

Barn är fina. Det är sant, de har små söta leenden som värmer sina föräldrars hjärtan. Och farmödrars.

Men det är lite för enkelt. Lite för trivialt.



De vackraste leendena är de av människor som blivit hjälpta, leendet av patienten som inte längre har ont, av den gamla libanesiska kvinnan som tillslut lyckas göra sig förstådd. Leendet av människor som verkligen har anledning att vara lyckliga.



Det är leenden som får mig att smälta.

2010-03-10 @ 22:02:41
Postat av: IA Ason

Det är mina barn, dom är helt otroliga på att lee, när dom vill ha något eller har gjort något så ler dom så det är jätte svårt att bli arg !Dom är det bästa jag har och jag älskar deras lende munnar !

2010-03-10 @ 23:19:53
Postat av: Henrik

s Ja du den eller skall jag säga dom som får mig att smälta med sina små leenden är mina 3 små underbara "änglar". Deras ålder går från knappt 2 till snart 4 och snart 5. Trotts dom olika åldrarna är det en sak som är gemensam för dom alla 3. Deras underbara leenden!

2010-03-11 @ 07:20:27
Postat av: i en annan del av livet

Precis som de flesta andra måste jag säga: mina barns leenden. Ingenting smittar som deras leenden och skratt.

2010-03-11 @ 11:57:23
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se/
Postat av: Jessica Sörensen

Min systerdotters leende får mig att smälta.

Hon är sex år har tappat de första mjölktänderna.

3 framtänder uppe fattas :)

Hon ser ut som en lillgammal tant och sååååå söööööt.

2010-03-11 @ 14:49:56
Postat av: Saga

Det är när min bebis ler, även om hon inte har fått tänder än så syns det på hela hennes ansikte! =)

2010-03-11 @ 15:10:17
Postat av: Anne

När min son ler.

2010-03-11 @ 16:12:16
Postat av: care69

Jag är gärna med!

Jag smälter när min yngsta son ler. Han är snart tre år och i den åldern liksom ler de med hela kroppen.

Har länkat:

http://care69.blogspot.com/2010/03/15-mars-vinn-en-oral-b-eltandborste.html

2010-03-11 @ 20:38:44
URL: http://care69.blogspot.com
Postat av: Johanna Ö

Min hund Pepsi´s leende får mig att smälta!

Hon har kanske inte de mest välborstade tänder, men hennes glada leende då hon får syn på mig är obetalbart, ren kärlek :)

2010-03-11 @ 20:42:18
Postat av: Linda

Vill gärna vara med och tävla och ingenting slår mina barns leende. Spelar ingen roll hur man mår innan, men så fort man träffar barnen så lyser dom upp och det värmen ända in i hjärtat

Länkar här

http://familjengranberg.blogg.se/2010/march/vinn-tandborste.html



Hoppas på tur

Kram Linda

2010-03-11 @ 22:15:48
URL: http://familjengranberg.blogg.se/
Postat av: Annelie

Förutom min sambos så måste jag nog säga hans föräldrars hund. Han får mig alltid att bli gladare, särskilt när han ler.

2010-03-11 @ 23:22:42
Postat av: Tessan

När min hund ler, blir så glad då :). När jag är lesen kommer den och ler så blir jag glad direkt :}

2010-03-12 @ 10:40:32
URL: http://teslin.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Får lov att säga min mans leende, finns inget som gör mig så glad som att se honom le.=)

2010-03-12 @ 13:54:14
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: krånglig&konstig

Jag är med! Behöver en eltandborste :]

Jag gillar mina babykusiner's leende för att dom är bara för söta.. ^_^

Skulle vilja att mamma föder en liten bäbis så att jag kan leka med den, älskar bäbisar. Haha :D



Har länkat -->

http://krangligochkonstig.blogg.se/2010/march/tavling-hos-mamatilltva.html



Hoppas på tur , ha en fin dag oxå! :D // Kramis

2010-03-12 @ 15:24:37
URL: http://krangligochkonstig.blogg.se/
Postat av: Linda - mamma till Lovina

Hejsan!



Jag vill gärna vinna, då mina tänder skulle behöva all hjälp de kan få. De har aldrig varit av speciellt bra kvalitet.



Det leende som får mig att smälta är min dotters. Hon är en sådan otroligt söt och busig liten tjej, och hon kan få vem som helst att glömma vad som helst. Hon verkligen ler med hela ansiktet och strålar en sådan otrolig glädje överallt hon är. Näsan rynkas och ögonen tindrar. Hennes små tänder kikar fram i munnen och man vill bara krama henne i all evighet. Man känner av hennes glädje och leende utan att se henne. Hon är en riktig solstråle min Lovina!



kram Linda

2010-03-12 @ 23:03:44
URL: http://lindet.blogg.se/
Postat av: Namibiah

Åh, det måste vara min mammas leende som jag aldrig kommer att glömma

2010-03-13 @ 13:37:13
Postat av: Susanne

Ja, jag kan bara instämma med de allra flesta skribenter här. Min sons leende. Han är snart elva och spelar fotboll i ett lag som alltid har legat sist i serierna genom alla år. 15-2 i slutresultat borta är vardagsmat. Häromsistens skedde ett under. På bortaplan (!) Killarna gjorde två mål och vann matchen! Det leendet hos pojken - och alla andra i laget - slog det mesta. Själv grät jag...

2010-03-13 @ 17:18:18
Postat av: Paula

Min familjs, barnen har samma leende som min sambo de ler inte bara med munnen utan med hela ansiktet och ögonen verkligen lyser när de är glada.

Och speciellt när de har något bus på gång.

2010-03-14 @ 04:31:43
URL: http://tavlingstips.blogspot.com/
Postat av: evamar

Alla leenden har nåt speciellt och alla leenden får mitt hjärta att smälta lite grann, men nog är det ändå något speciellt med ett tandlöst sexårsleende? Just nu får det i alla fall mitt hjärta att smälta lite extra.



PS. Jag länkar såklart:

http://evamar.blogg.se/2010/march/tandborste-15-mars.html

2010-03-14 @ 11:21:23
URL: http://evamar.blogg.se/
Postat av: Annica

Det som får mig att "smälta" är min pojkväns leende. Varje gång jag träffar honom och har haft en tuff dag så piggas hans leende upp, direkt vill jag bara släppa taget om allt och ge han en blöt puss. ;D

2010-03-14 @ 11:21:33
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Lillan

en kompis lilla 1 åriga son, sebastian. därför han är så hiiimla söt! hoppas självklart på vinst!



ha en fortsatt trevlig söndag!

2010-03-14 @ 11:24:20
Postat av: Amanda

Den vars leende får mig att smälta är absolut min lilla kämpe Ludwig. Hans sneda smile får mig så himla stolt. Han har bevisat om och om igen att han är en riktig överlevare och är min största energi och inspirationskälla. ♥

2010-03-14 @ 11:51:09
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Blackangel

De leendet som gör att jag smälter är när barn med deras tindrande små ögon och deras energi ler. Man kan ju inte låtabli att bli glad själv.

2010-03-14 @ 12:30:13
Postat av: Olelsi / Nettan

Lyckan är jue att få se sina barn le men som sagt det har ju nästan alla svarat så jag skiljer mig väll lite från mängden.

Att se en gammal tant eller farbror vinka glatt i från sitt fönster. Att se dem glada en liten stund, när man vinkar glatt till en ensam människa i ett fönster får bli mitt svar. En leende gammal människa.



Länk:

http://olelsi.blogg.se/2010/march/vinn-el-tandborste.html



Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

[email protected]

2010-03-14 @ 13:08:27
URL: http://olelsi.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Min lilla 6månaders dotter! 2 små risgryn som lyser upp vilken mörk vinterdag som helst!!

2010-03-14 @ 15:05:30
Postat av: Jeanette

Min sambo - när han ler så blir jag alltid på gott humör! Det är det bästa man kan mötas av när man kommer hem om man har haft en dålig dag - sambons underbara leende.

2010-03-14 @ 15:40:31
URL: http://heltvanligtliv.blogspot.com
Postat av: ÅSA JONSSON

Jag har tre små underbara barn vars leenden ständigt rör vid mitt hjärta och får mig att smälta.

Men det är ett särskilt leende och tillfälle som betytt extra mycket för mig.

Jag satt i väntrummet på onkologmottagningen, och hade just varit inne hos läkaren, som bedömt att min nyupptäckta knöl i bröstet måste snabbutredas.

Nu skulle jag vänta och få tid för ultraljud och finnålspunktion. Jag hade dödsångest och tänkte på mina barn - men då...

Ja då log min 2-månaders flicka mot mig för första gången, och det gav mig hopp och gjorde mig överlycklig!

Och 3 veckor senare kom också beskedet om att knölen var godartad.

2010-03-14 @ 16:16:30
Postat av: Gabbies

Det är helt klart min sambos leende. Han betyder allt för mig och när han ler kan man liksom inte låta bli att le tillbaka även om man kanske är lite nere vid tillfället.

2010-03-14 @ 16:45:13
URL: http://gabbies.myshowroom.se
Postat av: Caroline L

En äldre man jag känner. Saknar tänder,men har ett leende som värmer och glädjer. Hela ansiktet rynkas när han skrattar och han är fin på sitt eget vis.

2010-03-14 @ 18:50:08
Postat av: Lisa

När jag ser någon annan le så blir jag varm i kroppen, det stor som liten.

Om jag mäste välja någon så får jag säga när min mamma är glad så känns det ända in i hjärtat.. Att se en person som älskar mig vilkorslöst och som får samma kärlek tillbaka, vara glad och lycklig så är det ljuvligt!



2010-03-14 @ 19:37:39
URL: http://sommarfantasier.blogg.se/
Postat av: leopardia

Hugh Grant, när han ler så där under lugg. Just för att han dels har ett smittande leende och sen gör det att han ser så ödmjuk ut, vilket är något jag tror att han INTE är ;)

2010-03-14 @ 20:05:58
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: Erica

Barnens leende såklart!!! Det värmer i mammahjärtat. :)



[email protected]

2010-03-14 @ 20:10:20
Postat av: Carola Eriksson

Det måste vara från min sons dotter, min son är 17år och blev pappa då han var 16år. Inte trodde jag att denna flicka skulle sno mitt hjärta så fort, så när hon ler så smälter jag fortare än snö när det är töväder :)

2010-03-14 @ 22:17:31
URL: http://ecao.bloggplatsen.se
Postat av: Viktoria

Jag smälter när jag ser min syster le! Det var flera månader sedan vi sågs eftersom hon bor i Australien men för någon dag sedan pratade vi på Skype och när hon skrattade kändes det nästan som att vi var i samma rum igen. Hon gör någonting kul med ansiktet när hon ler så hon ser så söt ut :) Jag smälter alltid när jag ser henne!

2010-03-15 @ 06:46:40
URL: http://viktoriassecrets.webblogg.se/
Postat av: Tovis

Svaret på frågan är för mig självklar - fick faktiskt alldeles nyss ett leende som gjorde mig varm i hela kroppen.

Det är min lilla 2 månaders-son, som för ett litet tag sen äntligen börjat le mot oss. Och vilken lycka! Hans lilla ansikte som bara lyser upp och ögonen som glittrar glatt. Äntligen känns det som att alla ens ansträngningar som nybliven förälder har fått en "bekräftelse". Jag blir tårögd av lycka nästan varje gång!



kram Tovis

2010-03-15 @ 10:50:49
Postat av: Moa

Min pojkväns leende kan fortfarande få mig att smälta, när han verkligen vill någonting och ler på det där speciella sättet som bara han kan och leker att han är en oskyldig liten treåring. Bara tanken av det får mig att le!

2010-03-15 @ 13:30:07
Postat av: Jon

Det här kanske låter konstigt, men jag är övertygad om att min hund Nalle kan le! Ibland gör han något busigt och ler. Och han ser så himla tjuvrolig ut när han gör det! Jag skrattar och smälter varje gång. (Fast han skulle nog behöva en eltandborste för att få lite vackrare tänder...)

2010-03-15 @ 16:51:43
Postat av: Kristin

En främling, som ler för att pigga upp min dag!

2010-03-15 @ 17:29:51
Postat av: Jenni

Hej!



Jag vill gärna vara med och tävla om en eltandborste. Och den som får mig att smälta när den ler är ingen mindre än min man. Än idag efter fyra år som par, så blir jag nykär när han ler mot mig. Sen kan jag inte heller motstå mina två döttrars leende så klart. To die for!



Jenni

2010-03-15 @ 17:44:22
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com
Postat av: jessica

Åh jag vill gärna vara med och tävla! =) Min bästa kompis leende får mig att smälta för vi är så underbart bra kompisar och när hon ler så blir jag lika glad som hon! =)



Kram!

/Jessica

2010-03-15 @ 18:24:05
Postat av: Ina

Älskar att se hennes kinder rynkas,

för att våra skratt sekunderna senare ska synkas.

Till min kära farmor har jag en härlig relation,

hennes varma leende tillhör en helt egen division!

2010-03-15 @ 23:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0