Nostalgi

När jag var liten var Smurfarna otroligt populära. Jag och min bror hade smurfgardiner, taklampa i form av en smurf, Lp skiva med smurfsången.

"Saft, Saft hallon saft, bättre saft har ingen haft."

Ja vi hade nog allt som fanns på den tiden att köpa med smurfarna.

Det som är så roligt är att nu senaste året har dem börjat bli populära igen och mina två småtjejer älskar dem. Vi brukar titta på youtube på gamla smurfavsnitt. Nyligen upptäckte vi att det går att köpa dessa små söta smurf figurer. Hos Dodde.se finns det ett stort urval av smurfprylar. Tror nog att det kommer bli en uppskattad julklapp till småtjejerna i år.

Irma som älskar hus och små gubbar ska få ett sånt här söt litet smurfhus:


Och Ajla som är mer förtjust i mjuka leksaker gillar pappa smurf så då får det bli denna:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0