Här blir inga barn gjorda:-)

Idag är det egentligen bf men det ser inte ut att bli någon bebis idag, så nu gäller det att hon trivs så bra därinne att hon stannar tills på lördag i allafall. För jag vill Inte föda på nyårsafton.

Jag har äntligen tagit mig i kragen och packat ner lite saker ifall ifall så man slipper stressa med det i sista minuten.

Bebisen fick av mormor en filt i julklapp, alla barnen har fått varsin jättefin filt när de var nyfödda.  Irma och Ajla har fått varsin spöket laban filt och nu fick bebisen en brun tummen filt, jättesöt är den.

Det som är bra med dessa filtar är att de är så mjuka och de håller i kvalitén väldigt bra. Irmas filt är ju 5 år gammal men den är fortfarande lika fin som när den var ny.

Just nu är det bara jag och Ajla vakna, resten av familjen sover så det är så tyst och lugnt.
Ajla kollar bolibompa och jag dricker en latte macchiato från min nya dolce gusto maskin. Jag är jättenöjd med maskinen faktiskt, just kaffedryckerna med mjölk i blir jättegoda. Ett minus dock är priset per kapsel som är lite dyrt. Men å andra sidan av någon anledning dricker man inte lika många koppar per dag som vi gjorde innan när vi hade en gammal vanlig kaffebryggare som gjorde äckligt blask kaffe. Har man inga andra laster så tycker jag det är värt att betala mella 6-9kr om dagen för att lyxa till det med riktigt gott kaffe.


Idag blir det en tur till barnmorskan, förhoppningsvist det sista besöket;-) Det ska bli spännande att se hur mitt järnvärde ligger till, då jag är sjukt trött hela tiden och dessutom har jag inte kunnat ta mina järntabletter kontinuerligt då jag först hade influensa och sedan var förkyld. Jag hatar järntabletterna, jag kräks av dem och mår ap dåligt hela tiden så helst vill jag inte ta dem alls.

Sen ska jag kolla upp om det finns några handbollslag här då Irma vill börja spela handboll, men jag tror hon är för liten så det får nog bli simskola istället tills hon blir ett år äldre. Ajla vill börja balett, nu har hon ju fått sin efterlängtade balettklänning så vi får se om vi kan hitta en lämplig dag i veckan som fungerar att hon dansar på. Uhh det kommer bli fullt upp känns det som.

Sen slutligen ska vi försöka få tag på en rörmockare idag så vi äntligen kan börja använda den nya diskmaskinen, elen  är kopplad och klar så nu är bara avloppet som ska fixas. Typiskt att man ska bo i en gammal byggnad där inget är förberett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0