Kronfågel Deli

Via http://spotandtell.se fick jag möjligheten att testa två nya smaker i Kronfågel Delis sortiment – kycklingbröstfileer med prosciutto och salvia och den andra med grillad paprika. Tanken är att det ska vara enkelt och gå snabbt – kycklingen tillagas direkt i formen den kommer i. Först ut testade jag den prosciuttoinlindade kycklingen. Den skulle vara inne i ugnen cirka 30 minuter i 200 C. Till kycklingen serverade jag matvete och sallad såklart. Smaken var god men den kunde varit lite mer kraft i kryddningen det kändes lite lamt, men hela familjen åt och var nöjda.





Näst på tur att testas var kyckling med paprika och den tillagas på samma sätt, 20 minuter i ugnen färdigt att bara ställa in som den är. Denna gången serverade jag kycklingen tillsammans med blomkål och broccollimos och en god gräddsås med champinjoner, supergott blev det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0