Vanish och Buzzador

Fick ett jätte paket av Buzzador för ett tag sedan. Ett generöst paket som  verkligen kommer till användning hos oss. Vi har tre barn som VERKLIGEN skitar ner sig!! Den största 6 åringen som leker som en pojke, 5 åringen som går i en utegrupp på förskolan liknande ur och skur verksamhet, där blir det mycket kläder som behövs tvättas, och minstingen  som sölar ner det mesta allt från köttfärssås fläckar till omöjliga banan fläckar.

Sen är ju små barnhänder ofta kladdiga och textilerna här hemma har varit med om det mesta.

I alla fall nu ska jag berätta vad paketet innehöll:

  • Vanish Oxi Action Pulver
  • Vanish Crystal White Pulver
  • Vanish Extra Hygiene Pulver
  • Vanish Oxi Action Gel
  • Vanish Crystal White Gel
  • Vanish Förbehandlarspray
  • Vanish Soffa & Matta spray
  • mindre förpackningar av Vanish oxi action pulver att ge bort

  • Hittils har jag provat:

    * Extra Hygien pulver det står att den ska ta bort 99,9% av bakterierna, svårt att bevisa men testar den till minstingens bodysar där det ibland skett lite olyckor utanför blöjan, rent blir det i allafall.

    * Förbehandlar sprayen tog jag på de svåraste fläckarna, t.ex banan eller pure fläckar och tro det eller ej det fungerade faktiskt. Fläckarna försvann. Antagligen är det så  att det är viktigt att man behandlar fläckarna så fort som möjligt för att få ett bra resultat.

    * Vanish Soffa och Matta spray testade faktiskt på våran madrass till sängen som hade en ful fläck och resultatet kan jag inte klaga på fläcken försvann i stort sett.

    * Vanish oxi action pulver har tagit bort de flesta fläckarna.

    * Vanish oci action för vit tvätt - jag märkte inte av att kläderna blev vitare som  förpackningen utlovar, men fläckarna försvann och det är  huvudsaken för mig.

     

    “HEMLIGHETEN BAKOM VANISH
    Vissa av kompontenterna i Vanish arbetar för att tränga igenom fläcken så att den löses upp från grunden – andra delar upp fläcken i mindre, mer lättupplösliga delar. Vanish innehåller dessutom aktivt syre. När syret i Vanish blandas med vatten sker en naturlig process där tusentals bubblor bildas. Bubblorna bubblar upp genom fibrerna i textilerna och tar med sig fläckresterna på sin väg upp till ytan.

     

    Ska prova de flytande varianterna nästa tvättid och  se vad jag tycker om dem, men hittills är  jag mycket nöjd med resultaten.

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0